Chybuje Rikodrian při tvorbě pravidel?

V pátém dílu ze série mini rozhovorů s hosty se ptáme Rikodriana ze skupiny tvůrců Salamander Guild na jeho tvorbu domácích pravidel, zmíníme LARP a doptáváme se na jeho dobrodružství Svatyně Matky země.

Na své salamandří vizitce máš napsáno, že jsi tvůrce homebrew pravidel. Představil bys nějaká svá pravidla a prozradil jaký mají ohlas u tvých hráčů?

Jeden a ze systémů mé tvorby jsou pravidla Gwynneiros. Jsou situována na high fantasy ve stejnojmenném univerzu a jejich doménou je spojování fantastického světa spolu s realismem. Postavy mají svobodu v různorodosti dovedností, které se mohou naučit. Jsou velmi obsáhlá, a proto pro některé příliš komplikovaná. I přes to si však nalezla velkou oblibu u mých hráčů, kteří si v nich našli to své a jsou rádi za výzvy, které v dobrodružstvích nabízí. Nejlépe to asi popsal jeden z nich, když řekl: „Pravidla Gwynneiros, to není hra na hrdiny. To je hra na dobrodruhy, tam se musíš hrdinou teprve stát. Zasloužit se o to!“

Vyladění domácích pravidel bývá častým problémem. Od layoutu po mechaniky. Stalo se ti, že tvá pravidla byla „špatná“ a proč tomu tak bylo? A co by měly obsahovat „dobrá“ pravidla?

Chyb během tvorby pravidel se člověk asi jen tak nevyhne. Sám jsem musel objevit desítky slepých uliček. Strávit neuvěřitelné množství času v přemýšlení nad způsoby, jak udělat to, nebo ono. Učit se spoustu nových informací a často na něco změnit názor, nebo rovnou způsob myšlení. Suma-sumárum je ale jeden jednoduchý způsob, jak poznat, že jsou pravidla špatná – nebaví hráče. Každá pravidla by však měla obsahovat možnost růstu postav, možnost utvořit si charakter podle svých představ a mít stabilní jádro herních mechanik, o které se opírají např.: všechny základní hody se opírají o hod dvacetistěnem – zapamatovatelné, efektivní.

Kromě stolních her na hrdiny se také věnuješ LARPům. Máš některý z těchto dvou koníčků radši a proč?

Ačkoli v LARPu zažívám „skutečnou“ akci, tak bych dal přednost stolním hrám na hrdiny. Zabývám se jimi mnohonásobně delší čas a naučili mě spoustu věcí. Je to koníček, který mne snad neopustí.

Na Brnoconu vedeš dobrodružství Svatyně Matky země. Je to nějaký modul do D&D nebo jsi ho tvořil ty? Při jaké příležitosti?

Dobrodružství Svatyně Matky země pochází ze sborníku dungeonů, který se tvořil ve spolupráci s lidmi z discord serveru Salamander Guild. Jedná se o dungeon, který jsem k té příležitosti sám zpracoval a k příležitosti Brnoconu ho obestřu nějakým hezkým příběhem, do kterého bude jen zasazen.

Na co se na Brnoconu nejvíce těšíš?

Samozřejmě se těším na celkovou atmosféru akce. Nejvíce ale asi na přednášky, pokec s lidmi, debaty, možnost si zahrát nějakou mě neznámou hru. Je toho dost. Samozřejmě nejlepší pocit je vždy po akci, když se vydaří a je znát, že si ji lidé užili. Ti, kdo mě znají ví, že já se netěším na nic. nechávám vše okamžiku. Ale doufám v dobré přednášky, pohodovou atmosféru a vtipné zážitky při hrách.

- Další články a novinky -

Kostýmová soutěž na Brnoconu

RPG Příběhy se hodně věnují hraní rolí a vciťování se do postav. Proto jsme si pro vás připravili soutěž, kde budete moct předvést své kostýmy a dovednosti, jak se umíte do vámi ztvárňované role vžít.

Pokračovat ve čtení »

Místy má člověk pocit, že čte příručku pro televizního scénáristu, říká o Příšeře týdne Daniel Vázquez

V osmém dílu ze série mini rozhovorů s hosty se bavíme s Danielem Vázquezem o jeho první vydané knize a zároveň RPG hře Příšera týdne (v orig. Monster of the Week). Jednoduchá hra nabízí možnost se ujmout rolí jako z Buffy, přemožitelky upírů a vypořádat se s nadpřirozenem. Co vedlo Daniela k vydání zrovna této RPG hry? A mají v Casa de Locos zálusk už na jiné tituly?

Pokračovat ve čtení »