Herohub – bratři, co se rozhodli dělat RPG vážně

V sedmém dílu ze série mini rozhovorů s hosty se ptáme bratrů Igora a Adama, kteří jsou zakladatelé Herohub. Na RPG hrách je baví seberozvoj. Své hry pro veřejnost pořádají ve spřáteleném deskoherním klubu Manapotion. Jsou takové hry odlišné? A se člověk naučí hraním D&D?

Herohub se jako další české veřejněji známé skupiny věnují RPG hrám. Čím se od ostatních lišíte?

To hlavní, v čem se lišíme od ostatních je náš přístup k RPG hrám. Náš projekt vznikl s konkrétní myšlenkou a tou je navrátit příběhotvorbu a vyprávění zpět do běžného života. Chceme ukázat kouzlo RPG her co nejvíce lidem. Můžete nás vidět na IG, YT a Patreonu, ale většinu naší energie vkládáme do projektů, které neuvidíte. Našimi klienty jsou žáci, firmy, rodiče a skupiny přátel. Hraní RPG her je velká zábava, ale hlavně mají i úžasnou skrytou vlastnost. Dokážete si skrze ně namodelovat jakoukoliv situaci, problém nebo trauma a hravou formou se s nimi vypořádat nebo si aspoň ulevit.

Často mluvíte o D&D a seberozvoji. Co se člověk může naučit hraním her na hrdiny?

Spoustu věcí! Nejvíce asi charakterové rysy. Představte si, že jste zbabělý nebo stydlivý člověk. Když budete hrát určitou dobu postavu odvážného a sebejistého barda, tak se mnohého od své postavy naučíte. Jako vaše postava se ve hře dostanete do situací, kde si odvahu můžete trénovat v bezpečném prostředí. Mozek nerozlišuje, jestli jste se zachovali odvážně ve fiktivním hostinci, kde gangsteři obtěžovali slepce a vy jste se ho zastali nebo jestli jste se asertivně postavili šéfovi nebo učiteli, kteří vás chtěli využít nebo odbýt. V obou situacích jste byli odvážní. Můžeme tedy na RPG hry použít pro trénování situací a charakterových rysů, které pak využijete v reálném světě. Na tomhle principu jsme postavili naše podnikání.

Liší se příprava sezení pro dospělé a děti? Pokud ano, co je nejvíce jiné?

Z naší zkušenosti trvá dospělým mnohem déle se uvolnit a přijmout to že si hrají. U dětí to je samozřejmě mnohem jednodušší, protože se modelováním jiného chování učí společenské obratnosti. Čím jsme starší, tím je „hrání si na někoho“ viděno ve společnosti jako trapné či nevhodné. Proto se dospělé hráče snažíme více podporovat v roleplay.

U většiny dětí zase pozorujeme určitou sobeckost a materialismus, což tvoří pnutí, protože každý chce být u každé situace, nenechat hrát ostatní a hádají se o imaginární peníze a magické předměty. Jenže toto vymizí hraním! Rychle si uvědomí hodnotu týmu a výhodu spolehnutí se na druhé. Proto v připravujeme situace, kdy je výhodnější hrát jako tým a utrácet fiktivní měnu je spíše investice do skupiny než pro osobní zisk.

Před nedávnem jste spustili sérii placených her. Je pro vás taková hra od té klasické, řekněme domácí, odlišná?

Určitě, naše domácí hry můžete vidět na YT. Opravdu je děláme pro sebe a diváky pouze zveme, aby se svezli s námi. Je to plné našeho nekorektního humoru a dělání vtípků na druhé, kde DM je dalším z hráčů. U nováčků se zaměřujeme na jejich zážitek, kde potřeby DMka (nás) jdou stranou. Cílem je společně odvyprávět skvělý příběh a nelpět tolik na pravidlech…

Na co se na Brnoconu nejvíce těšíte?

Velmi rádi jezdíme na podobné akce, protože se můžeme setkat s novými lidmi, hráči RPG a s lidmi z “oboru”. Rádi potkáváme nové lidi a navazujme nové vztahy a přátelství. Brno je krásné město a Moraváci jsou úžasní lidé a už teď se na vás všechny moc těšíme.

- Další články a novinky -

Kostýmová soutěž na Brnoconu

RPG Příběhy se hodně věnují hraní rolí a vciťování se do postav. Proto jsme si pro vás připravili soutěž, kde budete moct předvést své kostýmy a dovednosti, jak se umíte do vámi ztvárňované role vžít.

Pokračovat ve čtení »

Místy má člověk pocit, že čte příručku pro televizního scénáristu, říká o Příšeře týdne Daniel Vázquez

V osmém dílu ze série mini rozhovorů s hosty se bavíme s Danielem Vázquezem o jeho první vydané knize a zároveň RPG hře Příšera týdne (v orig. Monster of the Week). Jednoduchá hra nabízí možnost se ujmout rolí jako z Buffy, přemožitelky upírů a vypořádat se s nadpřirozenem. Co vedlo Daniela k vydání zrovna této RPG hry? A mají v Casa de Locos zálusk už na jiné tituly?

Pokračovat ve čtení »