Hlavní přípravy máme za sebou, teď už jen zrealizovat ten Brnocon

Rozhovor s Jaroslavem, hlavním organizátorem Brnoconu, uzavírá krátkou sérii mini rozhovorů. Devátý díl je poslední ze série kratších rozhovorů s různými tvůrci a vypravěči, kteří se objeví na letošním Brnoconu, festivalu fantasy a sci-fi her.

Brnocon je už za rohem. Jsi v jednom kole, nebo máš před akcí klid? Poodhalíš nám ostatním přípravu takové akce?

Hodně práce se udělalo již před pár měsíci. Teď je větší klid – snad jen kamarádi kolem propagace mají napilno. Hlavní příprava byla v oslovení vypravěčů a lidí pro doprovodný program. Domlouvat podmínky a následně udělat program tak, aby co nejvíce ladil pro účastníky a vypravěče a organizátory. Byla to fuška to vše dát dohromady, a jak už bývá, ozvalo se nám pozdě několik dalších vypravěčů, které jsme museli nakonec odmítnout. Příště budeme zřejmě také potřebovat větší prostory.

To hlavní bylo uděláno. Teď už se řeší takové věci, jako banner, lístky, označení a další technické detaily. Vše je pro účastníky připraveno a věřím, že se všichni budou bavit a máme před sebou skvělý ročník, lepší než ten loňský.

Je nějaká část programu, na kterou jsi nejvíce pyšný? Co se povedlo zařídit?

Největší radost mi dělá že jsme se domluvili s Nordem a mohli podpořit jeho nově vycházející systém Svitky hrdinů, pro mě jako hvězdu českého RPG, protože přináší prostor pro hraní, při kterém netrávíte hodiny studováním pravidel anebo pak dohadováním o nich. Je super, že taková česká hra vzniká. Koncipovali jsme díky této hře i téma letošní celoconové soutěže, kde se budete muset prozkoumat jednotlivé hexy.

Další věcí, co se mi hodně líbí je množství her, které se nám podařilo zorganizovat. Celkem jich je přes 40. Potěšilo mě, že se nám přihlásil kamarád se svojí čajovnou, že by nám zajistil nejen čaj ale i všechno jídlo.

Máš od letošního (druhého) ročníku nějaká očekávání? Která?

Určitě očekávám, že přijde více lidí a tím se potkám s dalšími kamarády a poznám úplně nové lidi. Také je to pro nás zkouška většího festivalového formátu, neboť taková akce je rozhodně něco, co spojuje lidi. Další ročník bude obsahovat třeba i něco nového, co zde zatím nemáme.

Existuje nějaký prvek, RPG hra, přednáška, nebo nějaká jiná část programu, kterou chceš mít následující ročník, ale na kterou se letos třeba nedostane, nebe se nestihne zrealizovat?

Rád bych příští rok zorganizoval prostory pro komorní LARPy. To je něco, co jsme chtěli už loni, ale prostory to nedovolily. Nicméně již letos máme jednu vlaštovku… Rád bych, aby zde byl i prostor pro pohybové aktivity, letos nám to prostory a situace neumožnily.  V průběhu festivalu vyplyne spousta nové inspirace a podnětů, co udělat jinak, lépe a velkolepěji. Zeptejte se mě na to nicméně pár dnů po festivalu, až budu mít nové vjemy vstřebané.

Na co se na Brnoconu nejvíce těšíš?

Asi nejvíce na setkání s kamarády a zahrání si nějaké hry. Jako hlavní organizátor vedu hru PRG Zaklínače, a tak si nejsem jistý, zda ještě ke všem organizačním věcem budu schopen si nějakou zahrát. Líbilo by se mi něco s hororovou tematikou nebo něco z Old-School Essencial. Těším se také na přednášky – hlavně na Je vytváření nové hry dobrý nápad? od Norda a Tvorba světů pro líné a pokročilé od Rovana.

- Další články a novinky -

Kostýmová soutěž na Brnoconu

RPG Příběhy se hodně věnují hraní rolí a vciťování se do postav. Proto jsme si pro vás připravili soutěž, kde budete moct předvést své kostýmy a dovednosti, jak se umíte do vámi ztvárňované role vžít.

Pokračovat ve čtení »

Místy má člověk pocit, že čte příručku pro televizního scénáristu, říká o Příšeře týdne Daniel Vázquez

V osmém dílu ze série mini rozhovorů s hosty se bavíme s Danielem Vázquezem o jeho první vydané knize a zároveň RPG hře Příšera týdne (v orig. Monster of the Week). Jednoduchá hra nabízí možnost se ujmout rolí jako z Buffy, přemožitelky upírů a vypořádat se s nadpřirozenem. Co vedlo Daniela k vydání zrovna této RPG hry? A mají v Casa de Locos zálusk už na jiné tituly?

Pokračovat ve čtení »